فرق بوتاکس و تزریق ژل

فرق بوتاکس و تزریق ژل

فرق بوتاکس و تزریق ژل

امروزه همه از بوتاکس و فیلر های پوستی برای برطرف کردن چین و چروک استفاده می‌کنند اما نحوه کار آنها می تواند تفاوت زیادی با هم داشته باشد. بوتاکس و ژل روش های زیبایی غیر تهاجمی می باشند که برای کاهش ظاهر چین و چروک در پوست و مقابله کردن با عوامل پیری امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد و به طور کلی برای برطرف کردن چین و چروک استفاده می‌شود در حالی که ژل برای برطرف کردن چین و چروک های عمیق می‌تواند بسیار موثر واقع شود و ماندگاری و تاثیر ژل یا همان فیلرهای پوستی بیشتر از بوتاکس می باشد اما می‌تواند هزینه بالاتری نیز رقم بزن.د در حالی که این دو روش وجه مشترک زیادی با هم دارند اما اهداف درمانی آنها کاملاً متفاوت می باشد اگر که علاقه دارید فرق بوتاکس و تزریق ژل را بدانید و اطلاعات کاملی در خصوص این دو درمان پوستی به دست آورید پس با ما همراه باشید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سنندج
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سنندج

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک سم خاصی به نام بوتولونیوم است که از باکتری های کلستریدیوم بوتولینیوم به وجود آمده است این سرم بیش از دو دهه می‌باشد که در بازار به عنوان یک ماده درمانی مورد استفاده قرار گرفته است که در مقدار کم می تواند ایمن باشد و برای برطرف کردن چین و چروک کاربرد دارد. می‌توان گفت که بوتاکس نوعی آرامبخش عضلات به شمار می‌رود و برای درمان اختلالات عصبی که سبب ضعیف شدن عضلات شده‌اند کاربرد دارد؛ از بوتاکس برای درمان میگرن و بیماری ها نیز می توان استفاده کرد بوتاکس با مسدود کردن سیگنال های عصبی در عضلات مسیر پیام‌های عصبی را قطع خواهد کرد زمانی که سیگنال‌های عصبی قطع شود به طور موقت عضلات دچار فلجی یا یخ زدگی می شوند و این بدان معناست که می‌توان به کاهش چین و چروک کمک کرده و آنها را از بین برد در نتیجه متخصصان زیبایی تزریق را داخل عضلات انجام خواهند داد که عامل شکل گیری چین و چروک ها شده است منظور از چین‌وچروک‌ها، چروک های صورت هستند که بوتاکس در درجه اول برای آنها می تواند موثر باشد یعنی چین و چروک هایی که به طور طبیعی در قسمت‌های فوقانی چهره مانند اطراف چشم، دهان و ابروها که بر اثر لبخند زدن اخم کردن و سایر حرکات صورت به وجود آمدند در نتیجه بوتاکس روی چین و چروک های استاتیک مانند چین و چروک های ظریف در چال، مانند چروک های ناشی از چاقی در صورت یا افتادگی صورت که شامل خطوطی در گونه، گردن و نواحی فک می شود تاثیر نخواهد داشت.

ژل یا همان فیلرهای پوستی چیست؟

فیلرها به پرکننده‌های بافت نرم نیز معروف می باشند موادی هستند که برای تزریق در زیر پوست و افزایش حجم و پرکنندگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فیلر های پوستی انواع گوناگونی دارند و تاثیرات بسیاری می توانند داشته باشند اما موقت می باشند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده برخی فیلرهای پوستی را تایید کرده است از جمله فیلر هایی که مورد تایید این سازمان قرار گرفته:

. کلسیم هیدروکسید پاپیت: یک ترکیب که شبیه مواد معدنی می باشد که در استخوان ها نیز وجود دارد این محلول موقت به مدت ۱۸ ماه می تواند تاثیر گذاری داشته باشد.

. کلاژن یک ماده موقت است که می‌تواند تا چهارماه تاثیرات خود را داشته باشد.

. اسید هیالورونیک که در بعضی از مایعات و بافت بدن نیز وجود دارد و سبب پر شدن پوست می شود این ماده نیز می تواند بین ۶ تا ۱۲ ماه تاثیرات خود را داشته باشد.

. اسید لاکتیک یک ماده مصنوعی می باشد که می تواند تاثیرات آن تا دو سال باقی بماند.

. دانه های پلی اتیل متاکریلات: تنها نوع دائمی فیلرهای پوستی هستند که در بازار موجود می باشند.

برای کاربرد ژل ها باید بیان کرد که انواع مختلف فیلرهای پوستی برای درمان علائم مختلف پیری طراحی شده اند و بسته به نوع ژل در نظر گرفته شده می‌توانید از کاربردهای آن استفاده کنید.

تزریق بوتاکس بهتر است یا تزریق ژل؟

بوتاکس شکل تصفیع شده ای از سم بوتولونیوم می باشد و استفاده کردن از آن قدمت تاریخی بسیار زیادی دارد و از این روش برای برطرف کردن چین و چروک و خطوط ریز در صورت استفاده می‌شود. بر اثر تزریق بوتاکس عضلات زیرین صورت که سبب ایجاد چین و چروک های پویا شده‌اند به طور موقت فلج می‌شوند و از کار می افتند.

ژل‌ها یا همان فیلرهای پوستی را می توان برای درمان چین و چروک استفاده کرد، فیلر های پوستی ماده هایی هستند که به صورت زیر پوستی تزریق خواهند شد و سبب حجم دهی به صورت به طور موقت می شوند و به طور چشمگیری می توانند در رفع چین و چروک و پر کردن شیار های صورت موثر واقع شوند. در ژل ها از مواد مختلفی کمک گرفته می‌شود از جمله اسید هیالورونیک مع محبوب ترین و شایع ترین آن ها است.

فرق بوتاکس و تزریق ژل

باید بیان کرد که بوتاکس و تزریق ژل جزو روش های درمانی موثر و مفید در برطرف کردن چین و چروک های پوستی به شمار می‌روند اما در خصوص نحوه استفاده از آن ها تفاوت های اصلی وجود دارد.

بوتاکس

بوتاکس در درجه اول برای برطرف کردن چین و چروک صورت مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف درمانی آن در موارد زیر مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است:

. از بین بردن خطوط پیشانی متوسط تا شدید

. از بین بردن خطوط پنجه کلاغی متوسط تا شدید

. از بین بردن خط اخم ابرو متوسط یا شدید

به این نکته نیز باید اشاره کنیم که بوتاکس برای برطرف کردن چین و چروک های پویا یعنی همان چین و چروک های ناشی از انقباض عضلات بهترین گزینه می باشد و درمان چین و چروک های ثابت یا استاتیک که در نتیجه باعث از بین رفتن چربی و کلاژن در پوست ایجاد شده اند نمی تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

تزریق ژل

ژل نه تنها برای از بین بردن چین و چروک و خطوط در صورت مورد استفاده قرار می گیرد بلکه از آن می توان برای برطرف کردن طیف گسترده‌ای از موارد آرایشی و زیبایی کمک گرفته از جمله:

. افزایش حجم گونه های افتاده

. حجم دهی به لب‌ها

. پر کردن چین و چروک های استاتیک

. از بین بردن جای زخم های عمیق و آکنه.

چگونه می توان از بین بوتاکس و تزریق ژل یکی را انتخاب کرد؟

اگر بخواهیم به عنوان یک قاعده کلی به تزریق ژل و بوتاکس اشاره کنیم بوتاکس می تواند بهترین گزینه برای برطرف کردن چین و چروک های پویا باشد ولی تزریق ژل معمولاً در درمان چین و چروک های استاتیک و از بین رفتن حجم پوست می تواند کاربرد های بهتری را داشته باشد.

برای مثال خطوط افقی پیشانی با بوتاکس می تواند نتیجه بهتری داشته باشد، خطوط پیشانی معمولاً بر اثر فعالیت‌های عضله پیشانی به وجود می‌آیند که این عضله حرکات ابرو را کنترل خواهد کرد، تزریق بوتاکس به آرام شدن این عضله و کاهش چین و چروک های پویا در آن کمک خواهد کرد یا برای لب ها تزریق ژل می‌تواند گزینه مناسب تری باشد. ترک‌های لب در نتیجه از دست دادن حجم بر اثر افزایش سن ایجاد خواهد شد تزریق ژل کمک خواهد کرد تا این حجم از دست رفته دوباره جبران شود و خطوط ریز در اطراف لب ها برطرف شود اما برای خطوط پنجه کلاغی بوتاکس می‌تواند گزینه‌ی مناسب‌تری به شمار رود؛ خطوط پنجه کلاغی به چروک‌های اطراف چشم گفته می‌شود که هنگام لبخند زدن ظاهر می‌شود تزریق بوتاکس می تواند سبب جلوگیری از فعالیت این عضلات شود و در نتیجه این خطوط را صاف و هموار خواهد کرد همچنین خطوط اخم بین دو ابرو نیز با بوتاکس برطرف می‌شود.

 بوتاکس برای عضلات چین دهنده و عضله هرمی بین عضله ای که پوست بین ابروها را به سمت پایین می کشد تزریق خواهد شد و از فعالیت زیاد این عضله جلوگیری کند و به کاهش چین و چروک کمک کند. چروک هایی که در حالت عادی روی پوست ظاهر می‌شوند تزریق ژل می تواند آنها را از بین ببرد همان طور که بیان کردیم با بالا رفتن سن پوست شروع به افتادگی و چین و چروک می کند و خطوط ریز روی پوست خود را نمایان می‌کنند تزریق ژل کمک خواهد کرد تا این چین و چروک ها پر شوند و ظاهر پوست صاف و جوان تر شود.

توجه کنید که برنامه درمانی دقیق هر فرد نیز بستگی به آناتومی چهره او دارد در خیلی از موارد برای کسب نتیجه بهتر ممکن است که پزشک متخصص توصیه کند که شما از ترکیب بوتاکس و ژل استفاده کنید اگر شما نیز می خواهید ظاهر پوست خود را بهبود ببخشید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سنندج تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط، پوست و آناتومی چهره خود بهترین روش را برای برطرف کردن این مشکلات استفاده کنید و همواره زیبایی و جوانی خود را افزایش دهید؛ در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر پزشکان متخصص و با تجربه آن صورت می گیرد.

خطرات و عوارض ناشی از تزریق بوتاکس و تزریق ژل

معمولاً تزریق بوتاکس و ژل را می توان بدون خطر و ایمن شمرد هر دو روش جزو روش های کم  تهاجمی هستند که نیازی به دوره بهبودی و ریکاوری بسیار کمی دارند با این حال این دو روش نیز مانند سایر روش های زیبایی می توانند خطرات و عوارضی را با خود به دنبال داشته باشند که ما در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

عوارض جانبی ناشی از تزریق بوتاکس

عوارض بوتاکس در چهره به دلیل ضعف در انجام صحیح آن صورت می‌گیرد و عوارض آن عبارتند از:

. کبودی در محل تزریق

. افتادگی در پلک ها

. سردرد

. خشکی دهان

. خشکی، قرمزی و تحریک چشم ها.

عوارض ناشی از تزریق ژل

عوارض تزریق ژل ها بسیار خفیف هستند و معمولاً طی چند روز به خودی خود نیز از بین خواهند بعضی از عوارض شایع بعد از تزریق ژل عبارتند از:

. کبودی، درد و حساسیت در نزدیکی محل تزریق

. خارش

. تغییر رنگ پوست

. به وجود آمدن توده یا عدم تقارن

. آسیب دیدگی پوست.

البته نکته مهم در خصوص بوتاکس و تزریق ژل این است که اگر در انتخاب کلینیک و پزشک دقت کامل را داشته باشید هرگز با عوارض جانبی جبران‌ناپذیر روبرو نخواهید شد و می توانید با پشت سر گذاشتن دوره بهبودی سلامت کامل خود را حفظ کنید و از هرگونه عوارض جانبی در امان باشید. شما می توانید تزریق بوتاکس و ژل را با خیالی آسوده در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سنندج زیر نظر پزشکان متخصص و باتجربه این کلینیک انجام دهید.

بوتاکس
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سنندج – بوتاکس

ماندگاری نتایج بوتاکس و تزریق ژل تا چه زمانی می باشد؟

ماندگاری نتایج بوتاکس

نتایج به دست آمده از تزریق بوتاکس موقتی می‌باشد، با گذشت زمان بوتاکس توسط بدن و رنگ‌های عصبی جدید که تحت تاثیر آن قرار گرفتند متابولیزم خواهند شد این کار به عضلات این اجازه را خواهد داد تا دوباره منقبض شوند و بر اثر باز شدن این عضلات دوباره چین و چروک های پویا خود را نشان می دهند.

در اکثر افراد ماندگاری بوتاکس می تواند بین ۳ تا۶ ماه باشد تحقیقات نشان داده که ماندگاری تاثیر بوتاکس در زنان می‌تواند تقریباً بین سه تا پنج ماه و در مردان بین ۴ تا ۶ ماه باشد در صورتی که تمایل به حفظ نتایج بوتاکس را دارید می توانید بعد از از بین رفتن تاثیرات آن مجدد برای تزریق اقدام نمایید. بعضی مطالعات نشان داده که شاید بتوان با تزریق های مکرر بوتاکس ماندگاری و نتایج این اثر را بیشتر کرد، بر خلاف ژل های تزریقی هیچ روشی برای از بین بردن بوتاکس وجود ندارد اگر چنانچه به هر دلیلی از نتایج به دست آمده از این روش درمانی ناراضی باشید باید منتظر بمانید تا اثرات آن به طور کامل از بین برود در بعضی موارد ممکن است که برای بهبود نتایج، پزشک تزریق بوتاکس اضافی و اصلاحی را برای شما پیشنهاد دهد.

ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل بیشتر از بوتاکس می‌باشد تزریق ژل و ماندگاری آن بسته به نوع محصول و محل تزریق متغیر می باشد برای مثال ممکن است که نتایج به دست آمده از تزریق ژل برای افزایش حجم گونه ها تا دو سال نیز دوام داشته باشد اما ماندگاری اثر حاصل از تزریق ژل به لب ها فقط تا ۶ ماه می باشد.

 یکی دیگر از مزایای ژل ها این است که بعضی از انواع آنها قابل برگشت می باشند برای مثال ژل های پوستی به راحتی می‌توانند با تزریق هیالورونیداز، ژل های حاوی اسید هیالورونیک را در خود حل کند این یک مزیت برای افرادی است که برای اولین بار می‌خواهند تزریق ژل را انجام دهند و در صورت عدم رضایت از نتایج به دست آمده می توانند آن را خنثی کنند.

تفاوت هزینه بوتاکس و تزریق ژل

هزینه بوتاکس و تزریق ژل به میزان مورد استفاده و همچنین محل زندگی شما بستگی خواهد داشت برای مثال در مناطقی که هزینه زندگی بالاتر می باشد استفاده از درمان های زیبایی نیز طبیعتا هزینه بالاتری را رقم می‌زند لازم است بدانید که هم هزینه و هم ماندگاری تزریق ژل یا همان فیلرهای پوستی نسبت به بوتاکس بیشتر می‌باشد.

 جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه های مربوط به بوتاکس و تزریق ژل می توانید با کارشناسان و مشاوران حرفه ای ما در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبا سنندج تماس بگیرید، مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد که می توانید از آن استفاده کنید.

مراحل تزریق بوتاکس و ژل

روش ها و متدهای تزریق بوتاکس و تزریق ژل بسیار مشابه هم هستند و تفاوت زیادی با هم ندارند مراحل کار را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد در بعضی موارد ممکن است که بعضی پزشکان سلیقه و روس خاصی را برای خود داشته باشند و کمی با روش های ذکر شده تفاوت داشته باشد.

مراحل تزریق بوتاکس

قبل از تزریق بوتاکس اول پزشک معالج ناحیه مورد نظر را به دقت مورد معاینه و بررسی قرار خواهد داد تا مطمئن شود که چه میزان بوتاکس برای تزریق نیازمند است و باید چه نقاطی تحت تاثیر قرار گیرد تا نتیجه خوبی را برای فرد متقاضی رقم بزند سپس پزشک با کمک از یک داروی بی حس کننده موضعی ناحیه هدف را بی حس می کند تا زمان فرو کردن سرنگ به ناحیه مورد نظر هیچگونه درد و ناراحتی احساس نشود در انتها با کمک از سرنگ های کوچک داروی بی حسی به صورت هدفمند و با دقت بالا به نواحی مورد نظر تزریق خواهد شد و به این صورت فرایند تزریق بوتاکس به اتمام می‌رسد.

مراحل تزریق ژل

تزریق ژل نیز پزشک مانند مراحل روش تزریق بوتاکس پیش می‌رود ناحیه مورد نظر مورد بررسی قرار می‌گیرد و مقدار ژل مورد نظر مشخص خواهد شد و سپس با کمک گرفتن از بی حس کننده های موضعی در ناحیه مورد نظر آن را آماده خواهند کرد، اندام هدف بی حس شده و ژل در مناطق مورد نظر تزریق می شود.

تفاوت مراقبت های بوتاکس و تزریق ژل

فرقی ندارد که از بوتاکس استفاده کنید یا ژل های تزریقی در هر صورت ممکن است که بعد از انجام درمان شمار شاهد تورم، کبودی جزئی و حساسیت در ناحیه تحت درمان شوید البته این امر طبیعی به شمار می‌رود و هیچ جای نگرانی وجود ندارد و این مشکلات نیز بعد از گذشت ۷ الی ۱۰ روز به طور کامل برطرف می‌شود.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

قبل از تزریق ژل باید در خصوص کلینیک و متخصصان اطلاعات کامل به دست آورید و با خیالی آسوده به درمان بپردازید.

. اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی را مصرف می کنید حتما به پزشک اطلاع دهید همچنین اگر نسبت به ژل های حاوی هیالورونیک اسید حساسیت دارید پزشک را در جریان قرار دهید.

. چند روز قبل از تزریق ژل از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پرهیز کنید همچنین باید از مصرف داروهای رقیق کننده خون نیز چند روز قبل از درمان خودداری شود.

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس

. اگر بیماری خاصی دارید پزشک را در جریان قرار دهید.

. از مصرف داروهای رقیق کننده خون قبل از انجام درمان خودداری کنید.

. اگر دچار مشکلات پوستی و یا دچار بیماری‌های عصبی هستید پزشک را در جریان قرار دهید.

. قبل از مراجعه به کلینیک پوست محل مورد نظر را تمیز بشویید و از هیچگونه مواد آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید.

. از مصرف هرگونه مواد الکلی و مخدر خودداری کنید.

مراقبت های پس از تزریق ژل

. پزشکان توصیه خواهند کرد که تا ۲۴ ساعت قبل از تزریق ژل از مصرف الکل، فعالیت‌های شدید، استفاده کردن از لوازم آرایشی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

. تا ۴۸ ساعت قبل از تزریق ژل از رفتن به محیط های گرم مانند سونا، جکوزی و اتاق بخار خودداری کنید.

. تا دو هفته پس از تزریق از ماساژ دادن قسمت تحت درمان باید خودداری کنید.

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس

. توصیه می کنیم که از خوابیدن روی شکم تا چند روز خودداری کنید تا مواد تزریق شده به طور کامل تاثیرگذاری خود را نشان دهند.

. معمولا بین ۷ الی ۱۰ روز زمان نیاز دارد تا اولین نتایج تزریق بوتاکس مشاهده شود و حدود دو هفته زمان می‌برد تا تاثیر گذاری آن کامل شود.

. بعد از تزریق ژل حدود ۴ الی ۵ ساعت از انجام فعالیت های ورزشی سنگین و مالیدن کرم های آرایشی روی صورت خودداری کنید.

. تا ۴۸ ساعت بعد از بوتاکس از رفتن به محیط های گرم مانند جکوزی، سونا و اتاق بخار خودداری کنید.

پس از این دوره بهبودی کوتاه و راحت می توانید به سرعت به فعالیت های روزمره خود بپردازید.

جایگزین بوتاکس و ژل

. جایگزینی های بوتاکس

بسته به هدف شما گزینه های درمانی زیادی وجود دارد که می‌تواند سبب روشن شدن، نرمی، شفافیت و حتی سفت شدن پوست شود مشاوره با یک پزشک متخصص در این زمینه بهترین روش را برای شما رقم خواهد زد.

. رتینوئید های موضعی باید اولین قدم برای افرادی باشد که می‌خواهند پوست خود را جوان کنند برای استفاده از اره تیمول یا رتینوئید میتوانید با راهنمای مصرف آنها از آنها استفاده کنید.

. لایه برداری شیمیایی به طور قابل توجهی می تواند سبب بهبود بافت پوست و روشن شدن آن شود.

. لیزر درمانی نیز می‌تواند سبب ایجاد کلاژن سازی و جوانسازی پوست شود و حتی می‌تواند سبب حجم دهی به پوست شود.

. رادیوفرکوئنسی و التراسوند گزینه های غیر تهاجمی هستند که می‌توانند برای سفت کردن پوست بسیار خوب باشند.

. ال ای دی تراپی نیز می‌تواند برای ساخت کلاژن با طول موج های معین کمک‌کننده باشد.

جایگزینی های تزریق ژل

گزینه‌های درمانی که میتوان جایگزین تزریق ژل ها یا همان فیلرهای پوستی کرد و می توان به وسیله آن به بازسازی و تغییر شکل مجدد صورت پرداخت کاشت و پیوند چربی می باشد ایمپلنت های لب و گونه از سیلیکون نرم ساخته شده و از طریق برش های کوچکی وارد خواهند شد این نوع پروتئین ها می توانند گزینه مناسب برای افرادی باشند که به دنبال تغییر چشمگیر در اندازه و شکل ظاهری صورت خود هستند. معمولاً جراحان پلاستیک برای اطمینان از اینکه آیا فرد متقاضی می‌خواهد این تغییرات دائمی باشد یانه توجه خواهم کرد که ابتدا از فیلرهای پوستی برای آنها استفاده کند.

 پیوند چربی شامل برداشتن چربی از قسمت‌های مختلف بدن هر فرد متقاضی، پردازش آن برای به حداقل رساندن احتمال موفقیت آمیز بودن پیوند و تزریق آن به ناحیه مورد نظر می باشد از چربی می توان برای بزرگ کردن مناطقی که با افزایش سن تو خالی شده استفاده کرد مانند شقیقه و گونه ها همچنین معمولاً از پیوند چربی برای حجم دهی به لب‌ها و برطرف کردن خطوط عمیق خنده نیز استفاده خواهد شد البته این روش درمانی گران قیمت تر از تزریق ژل می باشد و هیچ تضمینی برای موفقیت آمیز بودن آن نیز وجود ندارد و در بعضی موارد نیز ممکن است که بخیه و یا حتی تمام سلول‌های چربی مرده جذب بدن شود و از طرفی دیگر اگر پیوند چربی با موفقیت صورت گیرد نتایج به دست آمده از آن ماندگار و بسیار واقعی به نظر می رسد.

بوتاکس
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سنندج – بوتاکس

سوالات متداول در مورد بوتاکس و تزریق ژل

فیلرهای پوستی چقدر موثر هستند؟

ژل های پوستی نسبت به بوتاکس ماندگاری طولانی تری دارند با این حال میزان تاثیر گذاری آن ها بسته به نوع ژل در نظر گرفته متغیر می باشد درست مانند بوتاکس وقتی اثر فیلر های پوستی از بین رفت نیاز به تزریق مجدد خواهید داشت.

ماندگاری بوتاکس و ژل چقدر متفاوت می‌باشد؟

به طور کلی ماندگاری بوتاکس و ژل ها به عمق چین و چروک، خطوط پوستی و همچنین جنس پوست فرد متقاضی بستگی دارد ماندگاری بوتاکس معمولاً به برند بوتاکس و تخصص پزشک در نظر گرفته بستگی دارد که می‌تواند بین ۹ تا ۱۲ ماه با خود ماندگاری داشته باشد. ماندگاری ژل ها نیز با توجه به نوع ژل مورد استفاده می تواند بین ۶ تا ۱۸ ماه با خود دوام داشته باشد به طور کلی ژل ها دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به بوتاکس دارند.

عوارض جانبی ژل چیست؟

ایجاد خارش یا ضایعاتی مانند جوش در پوست از عوارض به شمار می‌روند؛ قرمزی، کبودی، خونریزی یا تورم، ظاهری نامطلوب، عدم قرینگی، تشکیل توده یا صافی بیش از حد در خطوط پوست و آسیب پوست که می تواند سبب ایجاد زخم، عفونت یا اسکار جای زخم شود احساس شدن مواد فیلر در زیر پوست یا دیگر مشکلات بینایی، مرگ سلول های پوستی بر اثر کاهش جریان خون در نواحی مورد نظر از عوارض تزریق ژل به شمار می‌روند البته اگر در انتخاب پزشک دقت کامل را داشته باشید هرگز با این عوارض روبرو نخواهید شد.

. عوارض جانبی بوتاکس چیست؟

افتادگی در پلک و ابرو در صورت تزریق بوتاکس در نزدیکی چشم ضعیف یا فلج شدن عضلات مجاور، مبتلا شدن به راش یا خارش پوست، درد، خونریزی، کبودی، تورم، بی حسی، سردرد، خشکی دهان، علائم آنفولانزا، حالت تهوع، مشکلات صفراوی، تاری یا اختلال دید، مشکل در بلع، تکلم یا تلفظ نیز از علائم و عوارض جانبی بوتاکس به شمار می روند.

. آیا بوتاکس و تزریق ژل درد دارد؟

در تزریق بوتاکس و ژل از سوزن های بسیار ریز کمک گرفته می‌شود به همین دلیل درد زیادی ایجاد نخواهد شد در بعضی موارد پزشک قبل از تزریق از بی حس کننده های موضعی در نواحی مورد نظر استفاده می‌کند در هر دو حالت درد یکسانی شبیه به خراشیده شدن صورت و حتی بسیار کمتر از خواهد شد اما ممکن است در برخی قسمت‌های صورت مانند دور چشم درد بیشتری ایجاد شود که قابل تحمل است.

. بهترین مرکز تزریق ژل و بوتاکس کجاست؟

قبل از مراجعه برای درمان زیبایی صورت حتما در رابطه با کلینیک و پزشک تحقیقات لازم را انجام دهید بازدید از سایت های کلینیکی با یکی از روش‌ می‌توانید با کلینیک ها و سوابق کاری پزشکان متخصص آن آشنا شوید و نمونه کارهای آنها را مشاهده کنید. جلسه مشاوره نیز یکی از خدماتی است که در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سنندج برای افراد متقاضی تزریق بوتاکس و ژل ارائه می شود؛ پزشک با بررسی وضعیت صورت در جلسه مشاوره توضیحات کاملی را برای شما شرح می دهد و بهترین روش را برای زیبایی و جوانسازی به شما پیشنهاد خواهد کرد.

. تزریق ژل چه تاثیری روی زیبایی صورت می‌تواند داشته باشد؟

تزریق ژل برای از بین بردن خطوط و چین و چروک صورت می تواند موثر باشد تاثیرات و ماندگاری بیشتری از بوتاکس دارند، نتایج به دست آمده و میزان ماندگاری آن بستگی به نوع فیلر در نظر گرفته شده دارد البته در بعضی موارد فرد می تواند هم از ژل و هم از بوتاکس استفاده کند تا به نتیجه بهتری دست پیدا کند.

. آیا تزریق بوتاکس اثری در رفع چین و چروک صورت دارد؟

تزریق بوتاکس در افراد متقاضی سبب رفع چین و چروک در صورت آنها می‌شود معمولاً یک هفته بعد از تزریق شما می توانید نتایج به دست آمده را مشاهده کنید. عوارض تزریق بوتاکس بسیار کم است و بعد از مدت کوتاهی نیز از بین خواهد رفت، فرد می‌تواند بعد از تزریق بوتاکس به فعالیت های روزمره بپردازد و نیازی به استراحت ندارد، نتایج به دست آمده است این روش درمانی می‌تواند تا حدود ۴ تا ۶ ماه برای فرد واقعی بماند و سپس فرد می تواند برای تزریق مجدد اقدام کند.

. دوره نقاهت و ریکاوری تزریق بوتاکس و ژل چقدر است؟

در مورد دوره نقاهت تزریق بوتاکس و ژل باید بیان کنیم که این دو روش جزو روش‌های غیرتهاجمی برای جوانسازی و زیبایی پوست به شمار می‌روند این روش هیچ گونه دوره نقاهت و ریکاوری با خود به دنبال ندارد و فرد بلافاصله بعد از اتمام درمان می‌تواند کلینیک را ترک کند و به فعالیت‌های روزمره خود مشغول شود فقط کافیست طی چند روزه آینده به نکات و توصیه هایی که از طرف پزشک به او گوشزد شده توجه کند تا بتواند بهترین نتیجه را از روش درمانی برای خود رقم بزند و از بروز هرگونه عوارض جانبی ناخواسته نیز در امان بماند البته نکته مهم‌تر این است که در انتخاب کلینیک و پزشک نیز باید دقت کامل را داشته باشید تا بتوانید از عوارض جانبی جلوگیری کنید و هیچگونه دوره نقاهتی را برای خود رقم نزنید.

نتیجه گیری

به طور خلاصه باید فرق بوتاکس و ژل را اینطور بیان کنیم که ژل های ماندگاری طولانی تری در مقایسه با بوتاکس دارند و در عین حال عوارض جانبی رایج ژل ها بیشتر از بوتاکس می‌باشد، البته اکثر عوارض جانبی هر دو روش برای جوانسازی نیز موقت به شمار می‌روند و بعد از گذشت چند روز از بین خواهند رفت. در پاسخ به این سوال که فرق بوتاکس و تزریق ژل چیست؟ باید گفت قبل از اقدام به تزریق باید موارد زیادی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد مثلاً زمانی که چین و چروک ها سطحی باشند می توانید با کمک بوتاکس مانع از عمیق شدن چروک شوید و آنها را به طور موقت درمان کنید اما زمانی که عمق خطوط زیاد باشند فیلرهای پوستی می تواند انتخاب مناسب‌تری به شمار روند. تصمیم نهایی در خصوص اینکه کدام گزینه برای شما مناسب تر می باشد باید بعد از انجام بررسی های لازم توسط متخصص بیان شود.

 برای اینکه بتوانید به بهترین نتیجه بعد از تزریق برسید به غیر از انتخاب پزشک و کلینیک معتبر، انتخاب روش صحیح نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل در این زمینه قبل از تصمیم‌گیری نهایی باید در خصوص فرق بوتاکس و ژل اطلاعات کامل به دست آورید. شما می‌توانید برای اطلاع کامل و اینکه بدانید کدام روش برای شما گزینه مناسب تری است به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی کیان پارس اهواز مراجعه کنید، با متخصصین با تجربه و حرفه ای مشورت داشته باشید و بهترین روش را برای جوانسازی و زیبایی پوست خود در نظر بگیرید.

خدمات زیبایی پوست و زیر نظر پزشکان متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از این مزایا نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی جوانی خود را حفظ کنید بدون اینکه کوچک‌ترین مشکلی در سلامت شما ایجاد شود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سنندج
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سنندج

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سنندج با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

08791011215

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 11 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic_sanandaj

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سنندج توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/5HtX1

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/4rZGNofL

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای خودایمنی ریزش مو
معیار زیبایی اندام زن
کراتین مو با قرص ویتامین ای
هزینه تزریق ژل به اندام تناسلی مردان در سنندج
انواع خدمات زیبایی صورت
هیالورونیک اسید برای پوست

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران زعفرانیه
  • 09120043630-08791011215
  • info@ciniczafaranieh.ir